Конспекти уроків

Урок 3.

Тема. Сучасні компютери та їх застосуваня.
Мета. Ознайомити з призначенням комп’ютера. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.
Обладнання.  Книжки, зошити.

Хід уроку
I.       Організація класу. 
Гарно й зручно ми сідаєм,
Про комп’ютер все вивчаєм.
Нашу пам'ять ми включаєм –
Нові знання здобуваєм.
II.    Повторення правил техніки безпеки.
Перегляд компютерної презентації.
III. Розминка.
Дайте відповіді на запитання.
§  Ким ти доводишся мамі й татові?
§  Ким ти доводишся бабусі й дідусеві?
§  Ким ти доводишся тітці?
§  Ким доводиться твоя мама мамі татуся?
§  Ким доводиться тобі син твоєї тітки?
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Навіщо нам компютер? Можна все життя прожити, як Робінзон Крузо: без книжок, морозива, виделок. Можна, як і сто років тому, жити без компютерів, адже існува­ло людство без них.
Потрібно, наприклад, обчислити. Візьміть аркуш паперу, олівець і виконайте дії над числами. Але значно швидше і точніше це мож­на виконати на калькуляторі. А калькулятор - це і є маленький комп'ютер, на якому дуже приємно працювати.
Сьогодні важко уявити собі життя без комп’юте­рів. Комп’ютер допомагає всім. Він може допомог­ти відпочити, стати партнером в улюбленій грі. Без нього тепер неможливий науково-технічний про­грес. Але думати, творити здатна тільки людина. А компютер - навіть найскладніший та найсучасні­ший - тільки виконує те, що наказує йому людина. Щоправда, компютер - блискучий виконавець! За одну секунду він робить від сотень тисяч до мільярда операцій. За кілька годин він здатен виконати стіль­ки розрахунків, скільки не подужає гарний матема­тик за все своє життя.
V.    Сприймання та усвідомлення можливостей комп’ютера.
Робота з підручником. Щоб відповісти на запитання про можливості комп’ютера, прочитаємо оповідання в нашому підручнику.
?     Назвіть приклади використання комп’ютера у різних сферах діяльності людини, очевидцями яких ви були?
?     Чи використовуєте ви, ваші батьки комп’ютер для вирішення певних завдань і яких саме?
VI. Робота із зошитом.
Учні виконують завдання в зошиті.
Фізкультхвилинка.    
Ми берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжки-пагінці
Хиляться на вітерці
Вправо, вліво. І весь сад
Нахиливсь вперед-назад.
VII.        Виконуємо практичне завдання.
Завдання: зясуй, що вміє компютер і на яких уроках він може стати тобі в пригоді.
Порядок виконання
1.      Розглянь малюнки.
2.      Визнач, на яких уроках учні працювали з цими компютерами. Поясни свою відповідь.

3.  Зроби висновок: чи навчився ти визначати, у вивченні яких шкільних предметів тобі може допомогти компютер?
В гостях у Розмалюйка. Розфарбуй віконечка в казковому будинку. Ти маєш три олівці – жовтий, червоний, синій. Розфарбувати потрібно так, щоб не було однакових рядків і олівці всіх кольорів були використані.
  1. Підсумок уроку.
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,

Будемо навчатись старанно і гарно.
Урок №4
Тема: Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер))
Мета уроку:
•      вивчити складові частини комп'ютера;
•      розвивати логічне і образне мислення;
•      виховувати любов до природи.
Обладнання: програма "Лісова галявина".
Хід уроку
І.   Організація класу..
Перевірка присутності учнів, готовності до уроку.
II.   Повторення правил з техніки безпеки
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі. (Діти розповідають правила техніки безпеки.)
III. Розминка.
Перегляд презентації.
ІV.  Вивчення нового матеріалу.
1.    Читання тексту вчителем (сторінка 10 у підручнику).
2.    Словникова робота.
Монітор - це екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп'ютер.
Системний блок - це пристрій, в якому знаходяться пам'ять, процесор, пристрої для введення і збереження інформації.
Клавіатура і миша. За допомогою їх ми вводимо інформацію в комп'ютер.
Принтер - пристрій для друкування текстів і малюнків.
Сканер - це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп'ютер те, що зображено на фотографії.
Модем - це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп'ютерами, які знаходяться в різних місцях.
3.    Читання ланцюжком по абзацах.
V.    Фізкультхвилинка.
Танцюючі колобки.
VІ.  Робота за комп'ютером.
1.    Бесіда.
Діти, пригадайте, як треба тримати спину, сидячи за комп'ютером?
Сьогодні на уроці ми будемо працювати з програмою "ЛІСОВА галявина". Треба допомогти гномам зібрати гриби та ягоди.
Спочатку підведи стрілку-вказівник миші до гриба. Потім натисш ліву кнопку миші і тримай її натиснутою - ти схопив грибок. Не відпускаючї кнопку миші, пересувай мишу по килимку - перенеси грибок у кошик. Тепер відпусти кнопку миші - грибок опинився у кошику.
Так само ти можеш перенести у кошик ягідку.
1.    Практична робота учнів.
Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером.
VІІ. Релаксація.
1.    Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 раз.
2.    В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону.
Розслабляючи очні м'язи, подивитись вдалину на рахунок 1 -6. Повторити 1-2 рази.
VІІІ.   Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
•      Що нового ви дізналися на уроці?
•      Назвіть основні складові частини комп'ютера.
•      Що таке монітор?
•      Що знаходиться у системному блоці?
•      Для чого використовують принтер?
•      Для чого служать миша і клавіатура?
•      Що ми робимо за допомогою принтера?
•      Для чого служить сканер?
      Що можна робити за допомогою модему?Урок 4.

Урок 5
2 клас                                           УРОК № 5
ТЕМА. ПОНЯТТЯ ПРО ПРОГРАМУ. ВІКНО ПРОГРАМИ. ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ З ПРОГРАМОЮ
Мета:
навчальна: формувати уявлення про комп’ютерні програми, формувати знання про призначення програм під час роботи комп’ютера; ознайомити з особливостями завантаження комп’ютерних програм; формувати первинні навички роботи з вікном комп’ютерної програми;
розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, зорову пам’ять, увагу, предметне сприйняття;
виховна: виховувати відповідальне ставлення до власних дій під час роботи за комп’ютером, вчити дотримувати самодисципліни, бережливо ставитися до комп’ютерної техніки; прищеплювати санітарно-гігієничні норми під час роботи за комп’ютером.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Клас комп’ютерний чекає,
Вчитись вправно вам бажає.
Гарно й зручно всі сідаймо
І урок ми починаймо!
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТБ.
Гра «Так або ні»
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Двійкові відповіді»
— Діти, зараз ми пограємо в міні-комп’ютери. Уявіть собі, що вас зачаклували і ви можете робити тільки те, що вміють комп’ютери. А оскільки комп’ютери працюють тільки за допомогою двох сигналів, вам доведеться також працювати двома сигналами. Перед вами розташовані дві картки — картка із зображенням одиниці (1) означатиме «так», а з позначенням нуля (0) — «ні». Так ви мовчки відповідатимете на мої запитання. Все зрозуміло? Всі готові? Раз, два, три — вас зачаклували!
— Комп’ютер живиться борщиком та пампушками? (0)
— Комп’ютер живиться електрикою? (1)
— Чи можна брати дроти та торкатися роз’ємів кабелів? (0)
— Комп’ютер призначений тільки для ігор та розваг? (0)
— Основним призначенням комп’ютера є робота з інформацією? (1)
— Усі пристрої комп’ютера приєднуються дротами до його монітора? (0)
— Усі пристрої комп’ютера приєднуються дротами до його клавіатури? (0)
— Усі пристрої комп’ютера приєднуються дротами до його системного блоку? (1)
— Клавіатура є в кожного комп’ютера? (1)
— Монітор є основною складовою комп’ютера? (1)
— Звукові колонки є основним пристроєм стаціонарного комп’ютера? (0)
— Принтер є пристроєм введення інформації в комп’ютер? (0)
— Клавіатура є пристроєм введення інформації в комп’ютер? (0)
— Монітор виводить інформацію для користувача? (1)
— Чи подобається вам бути міні-комп’ютерами? Раз, два, три — ви розчакловані!
Гра «Відгадай загадку» з елементами пропедевтики нової теми
— А тепер побачимо, як ви вмієте бути розумними людьми, та перевіримо ваші вміння розгадувати загадки. Цього комп’ютер точно не вміє, тому що він працює тільки за вказівкою користувача.
1. Маю родичів у нірках,
Не гризу я хлібні корки,
З кішкою сама пограю,
Мене ... (мишкою) називають.
2. Не пишу та не малюю,
Я для вас лише друкую.
Пристрій друку — оце я!
Як, скажіть, моє ім’я? (Принтер)
3. Записують і тексти, і програми,
І навіть теле-, відеоекрани,
Малюнки, та який сьогодні тиск...
Це все запише лазерний мій... (диск).
4. Найпотрібніший — то я!
В мене плати, як сім’я!
Всі працюють так завзято,
Але головне не плати,
А процесор, певна річ,
Всім керує віч-на-віч.
Маю з усіма зв’язок.
Звуть мене... (системний блок).
5. В мене є багато клавіш,
А сонату не зіграєш!
З піаніно не дружу.
Та я всім допоможу
Текст писати та ім’я.
Здогадались? Хто це я? (Клавіатура)
6. Все, що зможу, — покажу,
З пристроями я дружу,
В мене бігає курсор,
Звуть мене всі... (монітор)
7. Я на килиму лежу,
Хвостик маю, не тремчу.
Можу в іграшки пограти,
Стрілкою покерувати.
Тільки я котів боюсь,
Як, скажи тепер, я звусь? (Миша)
Підсумок етапу. Найкраще за всіх працювали... (назвати учнів).
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— Сьогодні я хочу познайомити вас з моєю подругою у світі інформатики. Звуть її Інформаша (показати рукавичкову ляльку). Вона народилася в комп’ютерному місті. Батьки хотіли назвати її просто Маша, але за законами комп’ютерного міста всі назви повинні бути інформатичними. Тому батько й мати думали, думали та придумали таке чудове ім’я — Інформаша.
І ось сьогодні Інформаша прийшла до нас по допомогу. Давайте послухаємо, що в неї сталося...
Інформаша. Здрастуйте, любі другокласники! Допоможіть мені, будь ласка! Нещодавно мені купили комп’ютер, але я не розумію, працює він чи ні. Може, я щось забула купити? А що повинно бути у комп’ютера для роботи? (Діти називають основні пристрої.) Все купила та електричний струм є, підключила, але щось не працює... Чогось бракує.
Діти вгадують, що їй не вистачає програм.
Якщо не знають, учитель пропонує дітям вгадати слово «програма» з ребусу чи логічної задачі. Наприклад, такої:

— Чудово! Ви все вгадали! Сьогодні ми й будемо розглядати запитання: що таке програма та навіщо вона потрібна у комп’ютері.
V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником
— Давайте поглянемо в підручник. Може, він нам допоможе розібратися?
VI. ПЕРЕВІРКА ПЕРВИННОГО ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
Методичний прийом «Поясніть ляльці»
Що таке програма?
— Поясніть тепер поняття програми.
— А для чого потрібні програми?
— Хто їх створює? Навіщо? Де вони розміщуються (у якому пристрої комп’ютера)?
— Який вигляд мають програми? Як їх впізнати?
Робота в зошиті
VІІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Танцюють колобки.
VІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Запитання
— Що є інструкціями для комп’ютера? (Програма.)
— Де знаходяться ці інструкції в комп’ютері? (У системному блоці.)
— Як називається професія людини, яка створює комп’ютерні програми? (Програміст)
— Який пристрій відображає роботу програми? (Монітор.)
— За допомогою якого пристрою завантажуються програми користувачем? (Миша, клавіатура)
IX. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Практична робота за комп’ютером
Х. ВПРАВИ НА РЕЛАКСАЦІЮ
Подивитися на жовтий колір, подивитися на зелений колір, подивитися на червоний колір.
ХІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Розкажіть Інформаші, що ми сьогодні вивчили... Чи запам’ятали головну ідею уроку? (Програми — важлива складова роботи комп’ютера.)
2. Висловлювання дітей щодо прирісту знань:
я ознайомився..., я навчився..., я зрозумів..., мені сподобалося..., мене здивувало...

3. До нових зустрічей, Інформашо! («попрощатися з персонажем»).

Урок 6.
2 клас                                           Урок 6
Тема: Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з правилами підготовки комп'ютера до роботи; повторити правила техніки безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті; формувати навички безпечної роботи з комп'ютером, сформувати навички роботи з мишею;
розвивальна: розвивати пізнавальні здібності учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, самостійність, віру у власні сили.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп'ютери, підручники, правила техніки безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Перевірка присутності учнів, готовності до уроку.
II. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТБ.
Гра «Зіпсована записка»
У наступний текст вставте правильні слова та словосполучення:
♦ Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки... (з дозволу вчителя).
♦ Не вмикайте та не вимикайте комп’ютери без... (дозволу вчителя).
♦ Перш ніж розпочати роботу, розмістіть зошит, ручку, підручник так, щоб вони... (не лежали на клавіатурі чи моніторі).
♦ Під час роботи будьте дуже... (уважні).
♦ Сидіть прямо, на відстані від екрана щонайменше... (50—60) см. Лінія зору має бути спрямована... (до центра екрана).
♦ Працювати на клавіатурі потрібно... (чистими сухими) руками, не натискаючи на клавіші без... (потреби чи навмання).
♦ Під час роботи не торкайтеся... (з’єднувальних проводів та проводів живлення, задньої стінки монітора та системного блоку).
♦ (Не вставайте)... , коли до кабінету входить відвідувач.
♦ У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків треба... (негайно повідомити про це вчителя).
♦ Працюйте за комп’ютером не більше ніж... (15) хвилин поспіль. Робіть перерви для... (відпочинку).
♦ У разі погіршення самопочуття слід... (сповістити вчителя про свій стан).
♦ По закінченні роботи слід... (закрити всі активні програми та коректно вимкнути комп’ютер). Прибрати робоче... (місце).
ІІ. РОЗМИНКА
Розв’язування логічних задач
1. Яку годину показує годинник, якщо його стрілки спрямовані в протилежні боки і показують ціле число годин? (Шосту годину)
2. Андрій — син Володимира. Хто Володимир Андрієві? (Батько)
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Вам, напевне, вже кортить попрацювати самим за комп’ютером. Але для цього потрібно навчитися вмикати і вимикати комп’ютер.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя з елементами демонстрування або, як варіант, виконання вправи «Крісло автора».
Організація роботи. Учень, який володіє навичками роботи з комп’ютером, грає роль учителя, пояснюючи решті новий матеріал. Ця вправа стимулює бажання поглиблювати свої знання.
Ввімкнення комп'ютера
Перед початком роботи слід переконатись у відсутності видимих пошкоджень на робочому місці. Потім потрібно ввімкнути монітор комп’ютера.
Ввімкнути комп’ютер (кнопкою живлення на корпусі системного блоку). Після цього потрібно почекати, поки відбудеться автоматичне завантаження операційної системи.
Це може зайняти декілька хвилин. Якщо на комп’ютері зареєстрований лише один користувач і встановлена операційна система Windows, то автоматично розпочинається сеанс роботи. Процес підготовки комп’ютера до роботи закінчився. Цей процес називають завантаженням.
Комп’ютер зупинився. Він чекає команд, які дії виконувати далі.
Вимикання комп'ютера
Слід пам’ятати, що вмикається комп’ютер зазвичай кнопкою на системному блоці, а от вимикається за допомогою вказівок мишею.
Потрібно виконати послідовність команд:
Пуск —> Вимкнути комп'ютер —> Вимкнення.
Отже, щоб вимкнути комп’ютер, потрібно:
♦ завершити всі працюючі програми;
♦ вимкнути комп’ютер за допомогою кнопки Пуск;
♦ дочекатись повного вимкнення: гасне екран, гаснуть світлові індикатори на системному блоці, системний блок перестає шуміти;
♦ вимкнути монітор.
VІ. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда з елементами опитування
— Опишіть послідовність дій для ввімкнення комп’ютера.
— Опишіть послідовність дій для вимкнення комп’ютера.
VІІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Один — піднести руки вгору,
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги
І торкайтеся підлоги.
Три, чотири — прямо стати.
Будемо відпочивати.
VІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Учитель демонструє виконання завдань, учні допомагають.
1. Ввімкніть комп’ютер.
2. Натисніть на обліковому записі «Учень».
3. Знайдіть у лівому нижньому куті екрана кнопку Пуск.
4. Виберіть її, підведіть до неї вказівник і клацніть ліву кнопку миші.
5. У меню виберіть Завершення роботи.
ІХ. РЕЛАКСАЦІЯ
Гра «Карлики-велетні»
За сигналом «Карлики» діти присідають, за сигналом «Велетні» —підводяться. Через деякий час деякі учні припускаються помилок. Влаштовується змагання. Учні, які помилились, сідають за парту. Таким чином, залишиться один переможець.
Х. РОБОТА В ЗОШИТАХ.
Учні виконують завдання в зошитах.



ХІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Розгадайте кросворд
1. Пристрій комп’ютера, подібний до телевізора.
2. Пристрій комп’ютера, з якого лунає музика.
3. Пристрій, за допомогою якого звук чуєш лише ти.
4. Системний або головний…
5. Цей пристрій має понад 100 клавіш.


Урок 7.
Тема: Робочий стіл. Запуск програми на виконання з робочого стола.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із назвами столів і їх призначенням, із робочим столом комп’ютера;
розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення; формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Програмне забезпечення: презентація «Робочий стіл та основні об’єкти на ньому».
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Перевірка присутності учнів, готовності до уроку.
II. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТБ.
1. Хвастливий учень, вирішивши показати свої глибокі пізнання однокласниці, став від’єднувати монітор і клавіатуру від несправного комп’ютера.
Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
2. Дуже старанна учениця, виконуючи завдання на комп’ютері, присунулась впритул до екрана монітора і стала водити пальцем по тексту на екрані монітора.
Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
ІІІ. РОЗМИНКА
Гра «Знайди потрібне слово»
Учитель називає якесь слово, пов’язане з пристроями комп’ютера, учні додають до нього ще одне слово, пов’язане з першим за змістом, і пояснюють, як ці слова пов’язані.
Наприклад:
персональний — комп’ютер;
плоский — монітор, сканер;
кольоровий — принтер;
лазерний — диск (принтер);
системний — блок;
керує — миша;
вказує — курсор.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні я ознайомлю вас із різними столами. Тема нашого уроку — «Робочий стіл. Запуск програми на виконання з робочого стола». На уроці ви дізнаєтесь, які бувають столи, яке їх призначення, конструюватимете рисунки з геометричних фігур.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя з елементами бесіди
Учитель. Скажіть, будь ласка, які бувають столи? (Столи бувають журнальні, за якими обідають, за якими малюємо, пишемо)
Стіл, за яким ви пишете, малюєте, називають робочим.
Комп’ютер теж має робочий стіл. На робочому столі розташовані маленькі картинки — піктограми. Під кожною піктограмою є напис.
Якщо підвести курсор до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою миші (а ви вже вмієте це швидко робити), то комп’ютер відразу відреагує. Почне працювати програма, якій відповідає ця піктограма.
У нижній частині Робочого столує горизонтальна смужка сірого кольору — її називають Панель задач. Коли ми щось робимо з програмами або документами, на Панелі задач з’являються кнопки для кожної відкритої (працюючої) програми.
На Панелі задач є дуже важлива кнопка Пуск. Вона відкриває Головне меню, у якому містяться всі програми, встановлені на комп’ютері.
На Робочому столі завжди розміщені піктограми Мій комп’ютер та Кошик. Решту ти можеш внести сам за бажанням. На Робочому столі можна розміщувати піктограми програм, ігор, документів і папок, якими ти найчастіше користуєшся.
Ви прослухали розповідь про різні столи. Тепер відкрийте підручники, читатимемо ланцюжком.
Робота за підручником
Читання параграфа § 7 ланцюжком.
Запитання до тексту
1. Що розташовано на Робочому столі комп’ютера?
2. Що знаходиться під кожною піктограмою?
3. Як відреагує комп’ютер, якщо підвести курсор до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою миші?
VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хто здоровим хоче буть,
Про зарядку не забудь!
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись,
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки,
Дерева високі-високі,
Травичка низенька-низенька,
Вітер дерева колише, гойдає, то вниз пригинає.
Птахи з дерев летять, відлітають,
А учні тихенько на місця сідають.
І. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
Робота за комп’ютером
Підготовка комп’ютера до роботи
1. Знайдіть на моніторі кнопку ввімкнення і натисніть її.
2. Знайдіть на системному блоці кнопку ввімкнення і натисніть її.
ІІ. РЕЛАКСАЦІЯ
Гра «Карлики-велетні»
За сигналом «Карлики» діти присідають, за сигналом «Велетні» —підводяться. Через деякий час деякі учні припускаються помилок. Влаштовується змагання. Учні, які помилились, сідають за парту. Таким чином, залишиться один переможець.
ІХ. РОБОТА В ЗОШИТАХ.
Учні виконують завдання в зошитах.


Х. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Урок добігає кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
1. Що розташовано на Робочому столі комп’ютера?
2. Що цікавого ви довідалися про Робочий стіл комп’ютера?
3. Де знаходиться Робочий стіл комп’ютера?
4. Що розміщено на Робочому столі?
5. Що таке піктограма?
6. Що відображається на Панелі задач?
7. Для чого потрібна кнопка Пуск?
8. Які піктограми найчастіше можна побачити на Робочому столі?

9. Що називають об’єктами Робочого столу?
2 клас.                                            Урок 8.
Тема уроку. Миша. Наведення вказівника, вибір об’єктів, переміщення об’єктів, подвійне клацання.
Мета уроку:
Навчальна — ознайомити учнів з будовою та призначенням комп’ютерної миші, правилами роботи з нею; навчити працювати з тренажером миші.
Розвиваюча — розвивати логічне мислення.
Виховна — виховувати дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки; виховувати інтерес у дітей до вивчення комп’ютерної грамоти.
Обладнання: кольорові фігури, листочки із завданнями для роботи в групах
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «WMouse».
Тип уроку: Засвоєння нових знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання. Перевірка присутності учнів, готовності до уроку.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь:
«Добрий, день!»
ІІ. Повторення правил ТБ.
1. Уважна учениця помітила на уроці, що дівчинка Оксанка взяла з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та ляльку i посадила поруч з монітором. Яке правило з техніки безпеки порушила дівчинка Оксанка?
2. Учень вирішив показати свої знання однокласниці, почав від'єднувати монітор i клавіатуру від поламаного комп'ютера. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
3. Швидкий учень вбіг до кабінету інформатики, ввімкнув комп'ютер для себе та сусіда i почав натискати на усі клавіші. Чи порушив він правила з техніки безпеки? Якщо так, то які?
4. Діти на перерві весело гралися біля школи, поливаючи один одного водою. Продзвенів дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики. Чи правильно вчинили учні? Чому?
ІІІ. Розминка.
Поділити дітей за допомогою кольорових фігурок на групи. Роздати кожній групі завдання.
1.     Гра «Знайди потрібне слово».
Дописати слово, яке підходить за змістом і пов’язане з пристроями комп’ютера.
Наприклад:
Персональний — комп’ютер;
Кольоровий — принтер;
Системний — блок;
Плоский — монітор, сканер;
Лазерний — диск, принтер;
Керує — миша;
Вказує — курсор.
2.     Роздати кожній групі листочок з назвою пристрою комп’ютера (кожній групі інше слово). Запропонувати показати цей пристрій за допомогою жестів.
3.     Запропонувати учням скласти ребус до даного слова.
IV. Пояснення нового матеріалу.
1.      Загадка.
Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. Хто це?
2.      Знайомство з маніпулятором “миша”.
-        Діти, подивіться уважно на цей пристрій. На що він схожий?
-        Хто знає, як він називається і для чого використовується?
3.      Розповідь учителя з демонстрацією:
-        керування подіями, за допомогою пересування миші і натискання на її кнопки;
-        вибір (активізація) об’єкта за клацанням кнопкою миші;
-        ознайомлення з поняттям “вказівник” миші.
Опрацювання прийомів роботи з мишею.
-        Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки.
-        А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них “вусики” комашки і по черзі кожним “вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть  3 – 4 рази.
-        Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите.
-        Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках.
-        Що відбувається зі стрілкою?
V. Фізкультхвилинка.
Щоб відпочили оченятка,
Потрібна зараз їм зарядка.

Очі щільно ми закрили –
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
VІ. Практична робота.
Робота з комп’ютерною програмою.
Учні працюють за комп’ютером.
VІІ. Релаксація.
Написати очима у повітрі цифри від 1 до 5, не хитаючи головою.
VІІІ. Робота із зошитом.
Учні виконують завдання в зошиті.

ІХ. Підсумок уроку.
-        Що нового дізналися?
-        З якими клавішами познайомилися?
-        Яке їх призначення?
-        Чи цікавим був урок?
-        Що найбільше сподобалось?
-        Що виявилося складним?


1. Закінчіть логічний ряд:
а)  2, 4, 6, …
б)


2.     Загубились голосні:
. й с т р.       б д ж . л .           б . г . т .             в . д  м . д ь     в . л . с с я


 







4.Зібрати розсипані склади, щоб утворилися слова. 
СО              ЛИ                   ЦЯ                   ЗА                  КО

         ВА                 СИ                 ГО                   РА
__________________________________________________________________________________________________

5.Допоможіть тваринкам пройти лабіринт.

lab_1                    lab_2




Персональний —
Кольоровий —
Системний —
Плоский —
Лазерний —
Керує —
Вказує —


Персональний —
Кольоровий —
Системний —
Плоский —
Лазерний —
Керує —
Вказує —


Клавіатура
Миша
Принтер
Монітор
Системний блок

 2 клас.                                          Урок 9.
Тема: Клавіатура. Клавіатура комп΄ютера. Призначення основних клавіш
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із клавіатурою, розташуванням клавіш на ній;
розвивальна: формувати вміння бачити закономірності, аналізувати й узагальнювати інформацію, міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
виховна: виховувати старанність, любов до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: малюнки, картки, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити.
Хід уроку:
І.Організація класу.
Увага, друзі,
Ось пролунав дзвінок,
Сідайте всі зручніше-
Почнемо наш урок!
Погляньте один на одного добрими очима; подаруйте один одному теплу посмішку; скажіть один одному ласкаве слово; побажайте один одному плідної праці на уроці.
ІІ. Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.
- Діти, пригадаймо правила поведінки у комп’ютерному класі.
Підготовка робочих місць до роботи.
ІII. Розминка
Прочитай назви пристроїв:
ВІТУАКЛАРА
ШАМИ
ТЕРПРИН
НЕСКАР
РНІТОМО
Назвати пристрої введення та виведення інформації.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.     Розповідь учителя
Раніше люди писали на глиняних табличках, писали на бересті, шовку, пергаменті. На протязі останніх століть для цієї мети служив папір. Служить він і тепер, але писати на ньому текст нам допоможе комп’ютер. І як це відбувається ми дізнаємося сьогодні на уроці. І познайомимось сьогодні з пристроєм, який називається …. А як ми дізнаємося, коли відгадаємо ребус
 КЛАВІА тура ( Клавіатура)
Ви сказали, що клавіатура, миша та сканер – це пристрої введення інформації. Якщо мишею ви вже навчилися користуватися, то клавіатурою ще ні. Сьогодні ми виправимо це і дізнаємося про клавіатуру більше.Давайте подивимося на неї ближче.
На клавіатурі розміщенні клавіші. Найчастіше використовується 101-клавішна клавіатура.
2. Ознайомлення із клавішами.
Ви помітили, що клавіші поділяються на чотири групи.
Зверху розташовані функціональні клавіші. Навіщо вони потрібні – дізнаєтесь пізніше.
Справа – додаткова цифрова клавіатура. На клавішах – цифри.
Середня ( центральна ) частина клавіатури майже така, як у звичайної друкарської машинки. Це символьні клавіші. На них зображені букви. Чому так розміщенні буква на клавіатурі?
Історична довідка
У 1868 американець Крістофел Шоулз запатентував першу у світі друкарську машинку з клавіатурою, яка використовується в комп’ютері. Ідея Шоулза полягала в тому, що найчастіше вживані букви алфавіту розміщувалися в найзручнішому місці клавіатури.
3. Правила користування клавіатурою
Щоб правильно користуватися клавіатурою, її центральною частиною, ви повинні впевнено працювати всіма пальцями обох рук. Для тренування ми попрацюємо з клавіатурою при виключеному комп’ютері. Клавіші, які знаходяться зліва натискуємо лівою рукою, а правою ті, що праворуч на клавіатурі.
Натискайте клавіші тільки самими кінчиками пальців. Важко буде спочатку. Але ви впораєтесь.
Клавіша пробілу знаходиться в нижньому рядку символьної клавіатури і використовується для введення пробілу в рядок тексту, що набирається.
Клавішу пробілу можна натискати великим пальцем або правої, або лівої руки. Коли натискаєш цю клавішу, трошки згинай палець. Так буде легше.
V. Фізкультхвилинка
Раз,два – всі присіла,
Потім вгору підлетіли.
Три ,чотири –нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
Пять,шість-всі веселі
Крутимось на каруселі.
Сім,вісім –в поїзд сіли,
Ніжками потупотіли.
VІ. Робота за комп’ютером
Гра «Покажи букву»
(за таблицями "Клавіатура")
Klaviatura2.jpeg
1.     Інструктаж учителя
Опис програми « Кіт – рибалка»
Ми будемо допомагати коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже, де знаходиться потрібна клавіша. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру (або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стає зеленою, коли натиснути Shift. Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним – її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift. Якщо ви помилково тримаєте натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.
Програма має 7 рівнів, які послідовно змірюють один одного.
Рівень 1. (4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри.
 Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.
Рівень 2. (4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри.
Рибка пливе за екран, якщо учень помилково натискає не ту клавішу.
Рівень 3. (6 символів ). Тільки великі літери, що вводяться при натискуванні клавіші Shift. Чутливість до помилок немає.
Рівень 4. (6 символів). Великі та малі літери вводяться почергово. Рибки чутливі до помилок.
Рівень 5. (символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок немає.
Рівень 6. (10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації. Чутливість до помилок. Обмеження часу: рибка не повертається, пропливає повз гачок тільки один раз.
Рівень 7. Введення одного із заохочуваних слів: «Чудово!», «Молодець!», «Вітаю!», «Добре!».
VІІ. Фізкультхвилинка
Ваші очі стомилися, тому виконаємо кілька вправ для них.
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички….
Ні зайчика, ні лисички…
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво… і направо…
Це не вправа, а забава!
VІІІ. Робота в зошитах

ІХ. Гра «Так чи ні»
Учитель загадує букву. Для того, щоб учні змогли відгадати її, вони повинні ставити запитання так, щоб учитель міг відповісти«так» чи «ні». Наприклад:
- Клавіша з цією буквою знаходиться в нижньому ряді?
- Ця буква знаходиться біля клавіші з буквою «м»? і т.д.
Х. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
-Які нові слова ми вивчили сьогодні?
-Що вони означають?
- Для чого призначена клавіатура?
- Скільки рядів букв на клавіатурі?
- А скільки рядів цифр?
-Скільки клавіш на клавіатурі?
-Чи був цікавим для вас урок?
-Що сподобалося найбільше?
-Які труднощі виникали ?
-Як ти використовуватимеш те, що вивчив?
 -Намалюйте свій настрій з яким ви закінчили урок?







Немає коментарів:

Дописати коментар